If you don`t speak Norwegian,
please use the Google translate so you can read my text on your language.

tirsdag 24. april 2012

Nå tror jeg at jeg tar toalettmappe-pause....

Da var alle de store stoffbitene jeg fikk, etter opprydding på Poulsson, omvandlet til noe nyttig. 
Rart å tenke på at om ikke jeg hadde sett nytten i disse stoffene ,
 hadde de kanskje ligget på søppeldynga nå....
Stoffbitene i seg selv er jo ikke det fineste jeg har sett,
men med quilting og pynt ble de da riktig så fine, syns nå jeg:)



Flere av mappene kan kombineres i et sett, med ei stor og ei lita mappe. Selv om stoffene ikke er identiske, er fargene helt like.


 



Dette er sminkepunger. Størrelse: ca. 14 cm x 20 cm x 7 cm (bunn)


De store mappene er ca. 17cm x 30 cm x 9 cm (bunn)

Jeg leker litt med tanken om å lage en blogg hvor jeg kan legge til salgs noe av det jeg lager.
Etter hvert har jeg fått et ganske stort lager med håndlaga ting, og det skal jo plass til for å lagre alt.

Ja, ja... jeg får tenke litt til før jeg bestemmer meg:)



Ann J

9 kommentarer:

  1. Du allverden såå mange mapper flotte mapper du har sydd :)
    Ser jo åsså på bildene at dere fortsatt har kald vinter oppe i Bø :) Her er det regn og sol omhverandre og trærne er vel straks grønne :)
    Forresten svigerinna mi fra Hovden i Bø heter Berit Isaksen - om du skulle kjenne til henne. Hun har 5 brødre også, John, Ørjan, Robert, Ulf og en til som bare står helt stille hva heter :))
    Skjønner godt at du kan tenke deg en salgsblogg også hva med å hive deg på diverse messe som er i Vesteålen ??? Svigerinna mi fra Sortland var med på ei messe på Melbu her i høst og fikk solgt en god del barneklær som hun hadde sydd .

    Klem fra Anita

    SvarSlett
  2. Her har du virkelig vært produktiv :-) Mange flotte og fine mapper :-)

    SvarSlett
  3. Så fine de ble, og så koselig med utebilder. Nå regner det heldigvis så vi kan bli kvitt snøen. Du vet sikkert hvem Berit er. Hun jobber hos Ramstad og er kusina til Torill og Lena på u-skolen.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er ikke tvil - utebilder er best!!
      Joda, klart jeg kjenner Berit - og Robert som gikk i samme klasse som meg på u-skolen.

      Slett
  4. Ja, jeg sier det igjen; det er imponerende at du får til så pene ting av avdanka stoffprøver! :o)

    SvarSlett
  5. Det var jammen litt av ein produksjon - kjempefine toalettvesker!

    SvarSlett
  6. Så mange fine mapper du har laget! :O)

    SvarSlett
  7. Så mange forskjellige og fine varianter av punger. Stor produksjon ser jeg

    SvarSlett
  8. Imponerende samling! Nei, kaste stoffer må man ikke gjøre. Jeg har funnet følgende formel: Det finnes (nesten) ikke det stoffet som blir fint bare det kommer sammen med riktig makker. Det har du vist med alle de fine toalettmappene du har laget. Hilsen Siri:-)

    SvarSlett

Takk for hyggelig hilsen!