If you don`t speak Norwegian,
please use the Google translate so you can read my text on your language.

søndag 11. mars 2012

Jeg har lært en ny måte å sy i glidelås!

 For ei tid tilbake kjøpte jeg disse stoffene fra Loralie design. 
Jeg syns de er kjempefine men jeg har liksom ikke kommet 
i gang med å lage noe av dem. 
Inntil i går, da fant jeg ut at jeg kunne sy ei 
stor toalettmappe, siden motivet var så stort.
Toalettmappen  som er 26 cm høy, rommer det meste som vi damer trenger når vi skal på "vift". Til og med en stor boks hårspray, stående!!


På bloggen hos Timotei fant jeg en lur fremgangsmåte for å sy i glidelås i toalettmapper. Med god beskrivelse og ved hjelp av bilder kan vi se fremgangsmåten trinn for trinn. 
Til denne type mappe var dette en genial måte å gjøre det på:)


Etter at jeg tok dette bildet sydde jeg ned kanten av glidelåsen for hånd slik at den skulle bli fin og slett, og ikke bølgete som her på bildet:)


Ann J


12 kommentarer:

  1. Pussig. Jeg har holdt på med sykepleierruter fra samme leverandør i dag (og juleputer, men de snakker vi ikke høyt om) og mobiletui. Kjempestilig toalettmappe!!

    SvarSlett
  2. Dette er motiver jeg elsker. Ei flott mappe du har laget deg :-)
    Likte også så godt vognteppet i det forrige innlegget. Så hærlig med broderi i midten og lekre farger du har valgt.

    Ha ei kreativ og finfin uke.

    SvarSlett

Takk for hyggelig hilsen!