If you don`t speak Norwegian,
please use the Google translate so you can read my text on your language.

søndag 24. februar 2013

Strikkepinnemappe

Jeg har sydd noen strikkepinnemapper i løpet av de siste årene, men jeg kan ikke si at jeg har vært helt fornøyd med resultatene. 
Uten mønster blir det som regel mye prøving og feiling. 
For et par dager siden sydde jeg ei strikkepinnemappa av et mønster jeg fant på Pickles, men jeg ble ikke fornøyd med den heller. Jeg syns den ble så tykk og klumpete.
Det var etter at jeg var ferdig med denne mappa at jeg begynte å tenke og gruble på hvordan jeg kunne lage ei strikkepinnemappe "etter min smak".

I går var jeg endelig klar  til å sy strikkepinnemappa som jeg selv har designet mønster til.


Jeg er kjempefornøyd med resultatet!!


Sånn har jeg oppbevart strikkepinnene mine....men ikke nå lenger :)


Jeg vet det er flere enn jeg som har lett etter et greit mønster på strikkepinnemapper, så derfor har jeg bestemt meg for å utarbeide mønster med arbeidsbeskrivelse og illustrerende foto.

Jeg er kommet godt i gang, men jeg skjønner at det er en møysommelig jobb å lage mønster :-)


Ann J

31 kommentarer:

  1. Den ble jo kjempeflott, med plass til litt forskjellig :-) Smart :-)

    SvarSlett
  2. Hei og takk for hyggelige kommentarer! Jeg ønsker en syveiledning til strikkepinneetui hjertlig velkommen! Og ja, det er faktisk ganske mye jobb å lage slike syveiledninger! Nå skal jeg ta en titt på bloggen til dattra di. Gratulerer med en flunkende ny sykepleiedatter!

    SvarSlett
  3. Så flott og smart mappe!! Lykke til med utarbeidelsen av mønster, det blir nok bra ;) Liker godt stoffene du har brukt!

    SvarSlett
  4. Ja det var jammen meg på tide at du fikk orden i strikkepinnene ;-) Litt enklere å finne fram med orden i sakene!
    Kjempefin strikkepinnemappe! :-)

    SvarSlett
  5. Hei og takk for hyggelig kommentar på bloggen min. Nå følger jeg deg også. Veldig kjekk strikkemappe du har designet.

    SvarSlett
  6. Det ble skikkelig fint.:)
    Og gratulerer til sykepleier-datteren under her. Klart du har grunn til å være stolt. Veldig stolt.
    Ellen :)

    SvarSlett
  7. Hei
    Denne var super,mine strikkepinner er et kaos.
    Vil gjerne kjøpe mønster av deg når du blir ferdig med det:-)

    SvarSlett
  8. Den var fin.. Jeg har sydd noen for åååår siden. Din ble finere. God helg og "omsorgsklem" til deg og dine!

    SvarSlett
  9. Tusen takk for hyggelige kommentarer fra dere alle, og for omsorgsklem. Det varmer :-)

    SvarSlett

Takk for hyggelig hilsen!