If you don`t speak Norwegian,
please use the Google translate so you can read my text on your language.

fredag 22. februar 2013

Stolt mamma


Det er lov og være stolt når eldste datter får papirene som beviser at hun er ferdig utdannet sykepleier.
Jeg var så heldig at jeg fikk feire dagen og uteksamineringen sammen med henne. 
Her er Rikke i Nordlandsbunad som min mor sydde til henne da hun ble konfirmert.
Mamma har forresten sydd bunad både til meg, da jeg ble konfirmert, og til begge jentene mine.
Jeg er så takknemlig for det!

Rikke har arvet mange av mine interesser, og spesielt morsomt er det at hun har har samme glede av å skape ting med hendene, som jeg har hatt helt fra jeg var barn.
Jeg tror Rikke har i overkant mange prosjekter på gang til enhver tid. Hun er en light-utgve av en strikkemaskin. Der ligger alltid et strikkeprosjekt, eller to, eller tre i strikkekurven hennes.
Nå har hun også sett mulighetene med symaskinen, og jeg må ærlig talt si at jeg syns dette fotoapparat-etuiet hun har sydd, var lekkert!!
Ta gjerne en titt på bloggen hennes, Mellom bakkar og berg om du får lyst :)


Ann J

1 kommentar:

  1. Å guuri malla kor mange fine ord! :-)) Tusen takk fine og flinke mammaen min! Æ lær fra den beste veit du ;)

    SvarSlett

Takk for hyggelig hilsen!