If you don`t speak Norwegian,
please use the Google translate so you can read my text on your language.

søndag 20. april 2014

Skappeljakke

Påskeværet hos oss har ikke vært så mye å skryte av. 
Vi har hatt masse vind og regn, men innimellom har sola tittet frem. Vi har trosset det dårlige været, kledd oss godt og gått ut på tur. Ja, for det heter jo; det fins ikke dårlig vær, bare man har gode klær :)
Det er for så vidt helt sant. Så lenge man klarer å holde seg tørr på føttene og på kroppen generelt, er det bare friskt og godt å komme seg ut i været!
Ekstra godt er det da å komme inn igjen etter en frisk tur. 

Mange bruker påsken til å lese bøker. Jeg har brukt påsken til å strikke Skappeljakken!


....og jeg ble veldig godt fornøyd med den.
 Jeg strikka den sirka 10 % mindre enn oppgitt mønster.
 Den ble helt perfekt i størrelse til meg!
Jakken er strikket i MYK, som er et Skappelgarn. Garnet er veldig mykt og så stikker det ikke.
Jeg brukte 9 nøster på min jakke, så det er et drøyt garn.


Ann J

5 kommentarer:

  1. Kjempefin jakke! Sikkert myk, god og varm:)
    Toalettmappene du har sydd er også sukkertøy for øyet. Tror jeg må få kjøpe en hos deg, vet om ei som har bursdag seinere utpå året, og da tror jeg en slik kunne vært midt i blinken! :)

    SvarSlett
  2. Jeg kjenner at jeg allerede er blitt glad i jakken :)
    Toalettmappene er nå her om du skulle få bruk for ei :))

    SvarSlett
  3. Veldig fin jakke, Ann Jorunn. Jeg har planer om å strikke en blå (dongeribukseblå). Jeg har vært på en inspirasjonstur sørover, men nå er jeg i gang både med symaskin og strikkepinner.

    SvarSlett
  4. Vet du, Gudrun - det har jeg også lyst på. Jeg er blitt skikkelig glad i denne jakken og har lyst å strikke en til i ei fin mørk blåfarge som passer til dongeri. Det var en grei jakke å strikke mens jeg titta på TV :)
    Jeg har " fulgt med deg" på turen og har vært en smule misunnelig på opplevelsene dine :)
    Jeg har sydd litt i det siste. Det er blitt noen toalettmapper, rundpinnemapper og strikkepinnemapper. Nå har jeg lyst å prøve broderienheten på maskinen, men etter som jeg ser er det mye å sette seg inn i. Har bestilt meg et mønster hos Embroidery Garden. Plutselig en dag tør jeg kanskje å prøve meg på maskinbroderiet:)

    SvarSlett
  5. Hei! Er det enkelt å redusere oppskriften med 10%? Er det bare å gange alle tall med 0,9?
    Hadde satt stor pris på svar :-) Har tenkt til å strikke jakken, men tror jeg trenger en mindre versjon enn det som står i oppskriften.

    SvarSlett

Takk for hyggelig hilsen!