If you don`t speak Norwegian,
please use the Google translate so you can read my text on your language.

onsdag 14. januar 2015

Halleluja, symaskinen min er blitt frisk.

Etter mange måneder med masse irritasjon, sinne, frustrasjon, sorg og masse stygge ord er endelig symaskinen min i topp stand igjen. Måtte det vare.....


Jeg satte mannen min på oppgaven. Han åpnet alle deksler og fant ei treghet i "systemet" som gjorde at maskinen ikke ville sy og som gjorde at noen andre funksjoner ikke fungerte.


Jeg blir jo litt betenkt når jeg tenker på at jeg har hatt maskinen inne til reparasjon hos en autorisert Bernina reparatør, og fått den tilbake i samme stand som da jeg leverte den.

Jeg trodde en stund at jeg hadde gjort mitt dårligste kjøp, ever - og jeg har faktisk vært inne på tanken om å kjøpe ny maskin. Nå krysser jeg fingrene for at maskinen min oppfører seg fint fremover :)

5 kommentarer:

  1. Så bra den er blitt fikset :)
    Rart at den autoriserte repratøren ikke fant feilen da..!

    Veldig kjekt med en handy mann :)

    SvarSlett
  2. Flott at Mr. Handy fiksa maskinen. Han er jo god på datamaskiner, vet jeg jo, så da må han vel være god på symaskiner også :). Nå venter jeg spent på hva slags planer du har lagt...

    SvarSlett
  3. Samme maskin som min, og jeg har aldri hatt problemer med den. Godt du fikk fikset den. Det er ikke alltid de som skal være eksperter vet best. Men er det ikke noe med at dersom vi åpner maskinen selv, gjelder ingen garanti?

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for kommentar :)
      Jeg så ingen annen utvei enn å prøve å finne ut av problemene selv. Reparatøren fant ikke ut av problemene (har ikke tro på at han hadde den åpen engang), kundeservise hos Bernina anbefalte først ny fotpedal. Jeg kjøpte ny pedal til kr. 1000. Pedalen var ikke problemet. Kundeservise mente da at det kunne være styreprinten som var ødelagt. Aner ikke hva styreprint er, og det kunne heller ikke Bernina fortelle meg....Garantien på maskinen er gått ut så jeg måtte uansett betalt reparasjonene selv.
      Siste utvei for meg var å la mannen min åpne maskinen og lete etter feil. Var faktisk inne på tanken om å kjøpe ny maskin. Orka ikke bruke mer penger på "reparasjoner". Man blir jo ganske arg når sånne problemer oppstår, med tanke på at dette var en veldig dyr maskin.
      Nå fant vi heldigvis ut av problemene og maskinen oppfører seg helt fint nå. Håper det varer :)

      Har du broderienhet til din maskin?


      Slett
  4. Ja, det er veldig irriterende når ting ikke funker, og det er surt å legge ut penger unødvendig. For ikke å snakke om all tiden man må bruke til slikt i stedet for å sy;) Bra det ordnet seg tross alt. Jeg er glad i Bernina pga at det er så lett å skifte labb, samtidig som den er stødig.
    Broderi er ikke min greie, så det har jeg ikke.

    SvarSlett

Takk for hyggelig hilsen!