If you don`t speak Norwegian,
please use the Google translate so you can read my text on your language.

torsdag 27. august 2015

Nye toalettmapper

Nå er det veldig lenge siden sist jeg sydde toalettmapper. 
Så skjer det helt plutselig. Jeg er inne på syrommet, tar en titt på stoffene som ligger på hylla, tar ned et par stoffer - så noen flere, og plutselig så er jeg i gang med å skjære strimler i ulike bredder som skal bli til ei toalettmappe. Jeg gir meg ikke med det. Før jeg forlater rommet har jeg klippet strimler til enda ei toalettmappe.


Jeg har brukt samme fremgangsmåte som jeg viser i blogginnlegget,
 "Slik syr jeg ei enkelt toalettmappe".
Det fine med denne fremgangsmåter er at ingen mapper blir helt like i størrelse, med mindre jeg ønsker at alle skal være like. 

Jeg er ikke veldig glad i å sy i glidelås, 
men nå tror jeg at jeg har "løst koden" for å få et godt resultat.
Jeg har fulgt fremgangsmåten som er beskrevet i boka Vesker og bager av Lise Bergene. 
Greia er å feste glidelåset med mange knappenåler før jeg syr, og så syr jeg gjerne over knappenålene. Dermed får ikke glidelåset forskyvt seg.
Det er nettopp det jeg har slitt med flere ganger.

Sånn lærer jeg stadig noe nytt!!



1 kommentar:

  1. Du e nu bærre flenk! Så kreativ- med påfølgende nydelige resultater! :-) Flotte toalettmapper!

    SvarSlett

Takk for hyggelig hilsen!